Bamse lär barnen sopsortera!

Den 11 september kommer Bamse till Hultsfred. Tillsammans med Hultsfreds bostäder kommer Hyresgästföreningen att stå i bostadsområdet Stålhagen med en husbil för att samla skräp med barnen. Detta med anledning av den senaste tidens problem med sopor som hamnat på fel ställe.

Bamseprojektet är något som Hyresgästföreningen jobbat med under hela året, där fokus riktar sig till barn som samlar skräp för en bättre miljö. Det blir i längden dyrt för bostadsföretaget när sophanteringen inte fungerar och något måste göras. Tillsammans med barnen försöker vi lyfta frågan på ett enkelt sätt. Här finns bara vinster att göra för miljö, bostadsföretag och hyresgäster.

Efter att barnen samlat skräp får de tidningen ”Bamse och skräptjuven” som är en specialutgåva som handlar om återvinning. Samtidigt kommer Hultsfreds bostäders styrelseordförande Åke Nilsson och Vd:n Nicke Wainebro finnas på plats tillsammans med förtroendevalda och personal från Hyresgästföreningen.

Vi kommer att finnas i Stålhagen, Hultsfred, tisdagen den 11 september mellan 14.00-17.00.

Välkommen!

För mer information, kontakta:

Urban Gunnarsson, ledamot i regionstyrelsen, Hyresgästföreningen region Sydost

• Miljöteknik, återvinning