Välkommen till öppet hus på Havsörnsgården, Råslätt!

På lördag 27 april, klockan 14:00-17:00, har Hyresgästföreningen öppet hus i den nyrenoverade fritidslokalen på Havsörnsgården, Råslätt i Jönköping. Det bjuds på aktiviteter för både stora och små.

Hyresgästföreningens fritidslokal på Havsörnsgården har tidigare om åren varit en attraktiv miljö för hyresgäster i bostadsområdet. Lokalen användes bland annat som snickeri och keramikverkstad, men i takt med att lokalen och dess innehåll blev äldre och slitet användes den allt mindre.

Nu är det slut på det och Hyresgästföreningen välkomnar till öppet hus. Lokalen är nyrenoverad och nu finns det fler möjligheter för både snickeri och nya aktiviteter.

– Alla är välkomna, det känns väldigt roligt att få öppna upp lokalen på nytt, säger Fatima Al-Ani, verksamhetsutvecklare på Hyresgästföreningen.

Dagen är ett samarbete med ABF.

Fatima Al-Ani, verksamhetsutvecklare på Hyresgästföreningen.

E-post: fatima.al-ani@hyresgastforeningen.se