Skapa din drömbostad och vinn ett lägenhetskontrakt

Invigningskalas och drömverkstad för tävlingen: Skapa din drömbostad

När: 27 augusti kl 18.00 till 21.00
Var: På Kulturrum i Partille Centrum

Förstapris - ett lägenhetskontrakt och en i-pad

Kommunala bostadsbolaget Partillebo har åtagit sig att förverkliga drömbostaden genom att bygga en lägenhet enligt vinnarförslaget. Vinnaren ges även möjlighet att hyra lägenheten när den är färdigställd.

Första-, andra- och tredjepristagaren vår dessutom varsin i-pad och alla tävlanden som bidragit med väl genomarbetade förslag får biobiljetter.

Om tävlingen

”Skapa din drömbostad” är en idétävling om bostäder för unga i och utanför Partille: De tävlande illustrerar med en skiss, en modell eller någon annan form sitt drömboende. Tävlingen arrangeras av Hyresgästföreningen Partille i samarbete med Partille kommun och det kommunala bostadsbolaget Partillebo.

-  Framförallt vill vi nå de unga själva och höra deras idéer om hur man vill bo. Därför bjuder vi in till en tävling där unga får möjlighet att berätta om sitt drömboende. Säger Kim Weinehammar, projektledare.

Mer info finns på Facebook, sök på ”Hyresgästföreningen Västra Sverige” och klicka dig till eventet Invigningskalas och Drömverkstad

Ett sätt att involvera unga i samhällsutvecklingen

Hyresgästföreningen i Partille tog initiativet till tävlingen för att lyfta frågan om bostadsbrist bland unga och på ett konkret sätt involvera unga i samhällsutvecklingen.

Invigningskalas och drömverkstad 27/8

För att ge inspiration och locka fler att delta kommer vi hålla ett ”Invigningskalas och drömverkstad”, en workshop där deltagarna kan bolla sina idéer med möta politiker och en jury som leds av arkitekten Per Bornstein. Kvällen avslutas med uppträdande av partillebaserade liveakten Givii & Pourii.

För mer information kontakta:
Erik Normark, Hyresgästföreningen Västra Sverige
erik.normark@hyresgastforeningen.se