Hyresgästföreningen bjuder in till seminarium om bostadsbristen i Göteborgsregionen

Göteborgsregionen är en attraktiv del av Sverige där många vill bo, arbeta och studera. Bostadsbyggandet har inte hållit jämna steg med befolkningstillväxten under det senaste decenniet. Bristen på hyreslägenheter är ett stort hinder för tillväxt i regionen.

Hyresgästföreningen Region västra Sverige bjuder därför in till
ett bostadspolitiskt seminarium, måndag 21 november klockan 9-12.30 på Scandic Opalen.
Temat för seminariet är "hur bygger vi bort bostadsbristen i Göteborgsregionen".

- Syftet med seminariet är att visa att det finns goda möjligheter att bygga bort bostadsbristen, bara viljan finns, säger Bengt Svensson, regionordförande.

Föredragande under dagen är bland andra Bengt Svensson, ordförande Hyresgästföreningen Region västra Sverige, Göran Karlsson, samhällsbyggnadsenheten, Länsstyrelsen västra Götaland, Bo Aronsson, projektledare, Göteborgs kommun, Danielle Zachrisson, jagvillhabostad.nu, Joachim Arcari, vd, Botrygg och kommunalråden Owe Nilsson(S) och Martin Wannholt (M).

Programmet till seminariet bifogas .

Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Lennart Sjöstedt, Bostadspolitisk sekreterare

E-post: lennart.sjostedt@hyresgastforeningen.se
Hyresgästföreningen Region västra Sverige

Hyresgästföreningen organiserar drygt 66 500 bostadshyresgäster i Region västra Sverige. Vi är en rikstäckande förening och vårt grundläggande mål är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Vi värnar om hyresgästers trygghet, inflytande och gemenskap i boendet. Hyresgästföreningen är en partipolitiskt obunden och demokratiskt uppbyggd förening som främjar och slår vakt om hyresgästernas intressen.