Hyrorna för 3000 lägenheter är klara

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2019 15:10 CET

Överenskommelsen gäller 3000 hushåll

Nu har Hyresgästföreningen kommit överens med RCB Fastighetsutveckling om hyreshöjningar för 3000 hushåll i Göteborg.

Överenskommelsen innebär att hyresgästerna hos ett antal privata fastighetsägare kommer att bli mellan 2,3 och 2,75 procent och gäller från 1 januari 2019 fram till 1 juli 2020.

Att höjningarna ser olika ut beror på den aktuella hyresnivån satt i relation till vilken standard, service och underhåll som hyresvärden erbjuder.

- Förhandlingarna har varit väldigt konstruktiva och det har funnits en hög ambition om att komma överens. Det har lett fram till att överenskommelsen gäller i 18 månader vilket är positivt, säger Marcus Atterstam, förhandlingsledare på Hyresgästföreningen västra Sverige.

I hyresförhandlingar strävar Hyresgästföreningen alltid efter att få till så rimliga höjningar som möjligt.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta:

Marcus Atterstam, förhandlingsledare, 010 - 459 24 44

Hyresgästföreningen organiserar 75 000 bostadshyresgäster i Region västra Sverige. Vi är en rikstäckande förening och vårt grundläggande mål är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Vi värnar om hyresgästers trygghet, inflytande och gemenskap i boendet. Hyresgästföreningen är en partipolitiskt obunden och demokratiskt uppbyggd förening som främjar och slår vakt om hyresgästernas intressen.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.