Snart dags för årets höjdpunkt - Megaloppisen

Nu på söndag är det dags igen. Över hela Majorna, Sandarna och Kungsladugård i Göteborg går Majbor man ur huse för att delta i årets Megaloppis. Ett gemytligt arrangemang som blivit en alltmer uppskattad och efterlängtad tradition i stadsdelen.

Idén bakom Megaloppisen är enkel. De Majbor som vill tar med sig ett bord ut på gatan och säljer sedan saker de inte själva har användning för längre. Det som eventuellt förblir osålt kan endera läggas i speciellt urplacerade containrar eller tas med hem igen.

Megaloppisen, som i år arrangeras för fjärde året i rad, har för varje år lockat allt fler besökare som både kunnat handla till fyndpriser samtidigt som de gjort en insats för miljön genom att köpa begagnat.

Megaloppisen arrangeras av Hyresgästföreningen i samarbete med Bostadsbolaget, Familjebostäder, Wallenstam, Göteborgs Stad Linné-Majorna, Myrorna samt Majornas samverkansförening.

Megaloppisen pågår i hela stadsdelen mellan klockan 11-17  söndag 27 maj.

Vill du veta mer kontakta:

Kim Weinehammar, projektledare Hyresgästföreningen Region Västra Sverige.
Tel: 031-704 50 49, 0702-45 90 15
­­E-post: kim.weinehammar@hyresgastforeningen.se

Du hittar även mer info på www.majeko.se//megaloppis

Hyresgästföreningen organiserar 68 000 bostadshyresgäster i Region västra Sverige. Vi är en rikstäckande förening och vårt grundläggande mål är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Vi värnar om hyresgästers trygghet, inflytande och gemenskap i boendet. Hyresgästföreningen är en partipolitiskt obunden och demokratiskt uppbyggd förening som främjar och slår vakt om hyresgästernas intressen.