Debatt om hyressrätten och hyran i Sandviken ikväll! Kl 19.00, Plangården, Plangatan 11 i Sandviken

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 11:27 CEST

Välkomna till politikerträff om boendfrågor ikväll, tisdag 7 september kl 19.00 i Plangården, Plangatan 11 i Sandviken. Deltar gör Riita-Liisa Björk (M) och Peter Kärnström, (S). Moderator: Ulf Jönsson.

Frågeställningar som kommer att debatteras:

Varför ska Sandvikenhus kräva så stora hyreshöjningar? Och var ska det rivas, byggas nytt och byggas om? Varför så höga taxehöjningar i kommunen? Varför är det så orättvisa villkor mellan olika boendeformer?

Arrangör: Hyresgästföreningen Sandviken

För mer information kontakta Annakari Berglund, Hyresgästföreningen, tfn 070-695 69 66

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för bostadshyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. Vårt mål är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap. Vi finns representerade i ca 3 000 bostadsområden. Det finns drygt 11 000 förtroendevalda som har valt att arbeta aktivt för HYresgästföreningen.