Förhandlingarna klara – ingen höjning hos Ljusdalshem

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2015 17:01 CET

För andra året i rad slutar hyresförhandlingarna i Ljusdal utan hyreshöjning. Lägre räntekostnader, obefintliga taxehöjningar och låga fjärrvärmepriser gjorde att 0 % i hyreshöjning var möjligt. Under 2015 har Ljusdals kommun tagit ut en del vinstmedel men det gjorde ingen effekt på förhandlingarna.

- Vi är mycket positivt inställda till att Ljusdalshem själva vill låta hyrorna ligga oförändrade under 2016. De säger själva att det går ekonomiskt bra nu och att det ser ljust ut inför nästa år, säger Owe Hellberg, förhandlingsledare på Hyresgästföreningen Region Aros-Gävle.

I februari månad kommer dock hyran för bilplatser att höjas något.

För mer information kontakta:

Owe Hellberg
Telefon: 010 – 459 13 21