PRESSINBJUDAN: Gala för lokalt engagemang i Uppsala och Knivsta

Intresset är stort när Hyresgästföreningen Uppsala-Knivsta anordnar en gala för allt värdefullt lokalt engagemang som finns ute i bostadsområdena. Efter 100 anmälningar behöver de nu sätta intresserade på kölista. LH-galan äger rum den 17 oktober på Scandic Nord i Uppsala. LH står för lokal hyresgästförening.

-Det är viktigt att lyfta fram de lokala hyresgästföreningarnas fantastiska och tidsomfattande ideella arbete och det är det vi vill göra med LH-galan. De lokala hyresgästföreningarna finns i våra bostadsområden i Uppsala-Knivsta. Det är där Hyresgästföreningen finns nära hyresgästerna i våra hem. Utan levande lokalt engagemang är vi ingen folkrörelse, säger Jens Nilsson, ordförande för Hyresgästföreningen Uppsala-Knivsta.

Hyresgästföreningens medlemmar i Uppsala och Knivsta har uppmanats att nominera lokala hyresgästföreningar i sju olika kategorier: Miljö, Barn- och ungdomsverksamhet, Bostadspolitik, Roligt att bo, Årets nystart, Alla tillsammans och Natur och hälsa. Pris delas ut även i klassen Årets nystart och Alla tillsammans.

Dag: den 17 oktober
Tid: dörrarna öppnas 17.30, galan börjar 18.00 och håller på tills 21.30