PRESSINBJUDAN: Visning av Push och bostadspolitisk debatt

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2019 14:07 CEST

Samtliga partier i Uppsalas kommunfullmäktige är med och debatterar frågan på UKK den 22 oktober klockan 18.00-20.00

Samtliga partier i Uppsalas kommunfullmäktige deltar när Hyresgästföreningen bjuder in till en visning av filmen Push och en efterföljande bostadspolitisk debatt.

Filmen Push av Fredrik Gertten tar upp vad som händer när hyresrätter blir en vara på en kapitalstark marknad och människors hem säljs för vinstintresse. En högaktuell fråga inte minst i Uppsala, där Sivia torg och Gottsunda är några av exemplen.

Med utgångspunkt från filmen samlar vi sedan politiker, beslutsfattare och boende för en diskussion. Vem tar ansvar för konsekvenserna av utförsäljningar? Vem tar ansvar för dem som inte har råd att bo kvar? Samtliga partier i Uppsala kommunfullmäktige kommer att delta.

* Filmvisning: den 16 oktober kl 18.00 på Filmstaden, Västra Ågatan, Uppsala.

* Paneldebatt: den 22 oktober kl 18.00-20.00 på Uppsala Konsert & Kongress.

Välkommen att bevaka debatten! För filmbiljett, mejla anmälan info.aros-gavle@hyresgastforeningen.se på grund av platsbegränsning.

Läs mer om filmen Push: Pushthefilm