Hyresgästföreningen bjuder in till inspirationskväll med Sébastien Boudet

För femte året i rad bjuder Hyresgästföreningen region norra Skåne in sin medlemmar till inspirationskväll! Kvällen arrangeras på Dunkers Kulturhus i Helsingborg onsdagen den 29 november. Temat är Bra mat – bra för dig, miljön och plånboken. Det blir föreläsningar, utställare, försäljning och mingel.

Konditorn och surdegs­bagaren Sébastien Boudet, känd från Nyhetsmorgon och Dessertmästarna, föreläser om sin passion för bröd.

Hanna Olvenmark som driver bloggen "Portionen under tian” berättar om hur det går att fixa bra och billig mat.

Bland utställarna återfinns Wapnö gårdsbutik, köksinredningsbutiken Kitch'n och Matkooperativet i Helsingborg. Besökarna kommer dessutom kunna lära sig mer om att odla på liten yta!

Evenemanget är gratis och öppet för medlemmar i Hyresgästföreningen, men alla medlemmar får även ta med en vän som ännu inte är medlem.

Press och media är välkomna under hela kvällen!

Tid: onsdag 29 november, 17.45–20.30
Plats: Dunkers Kulturhus, Kungsgatan 11, Helsingborg

17.45 Dörrarna öppnas – Kolla in utställarna och testa Hyresquizet
18.15 Föreläsning – Hanna Olvenmark