Hyresgästföreningen blandar bostadspolitik och underhållning i Grytan

På torsdag den 14 juni bjuder Hyresgästföreningen region norra Skåne in stadens invånare, och andra nyfikna, till fest i Grytan vid Kärnan i centrala Helsingborg. Det bjuds bland annat på mat, musikunderhållning, stå-upp och ansiktsmålning.

Politikerutfrågning, korvgrillning, stå-upp-komik och musikunderhållning. Det är bara lite av det som händer när Hyresgästföreningen bjuder in till fest i Grytan i Helsingborg.

Stå-upp-komikern Martin Svensson som är konferencier sätter också lokala politiker i en soffa på scenen och frågar ut dem om vad de tänker göra åt den akuta bostadsbrist som råder. Men även andra frågor tas upp som berör våra hem och tryggheten i våra bostadsområden, som är bra att få koll på inför valet i höst.

Kvällen i Helsingborg är smygstarten på den Hyresgästföreningens nationella förbundsstämman som går av stapeln i helg i Malmö. Då samlas förtroendevalda från hela Sverige för att bestämma riktningen för Hyresgästföreningen de kommande två åren.

Tid: torsdag 14 juni, kl. 17–20.30

Plats: Grytan (Kärnanparken), Slottshagsgatan, Helsingborg

Program:
17.00 – Korvgrillning, ansiktsmålning och musik drar igång.
18.00 – Stå-upp med Martin Svensson på scenen.
18.40 – Soffhäng och utfrågning med lokala politiker. Jan Björklund (S), Magnus Jälminger (M) och Ingela Svensson (S). Även Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder.
19.30 – Sveriges Näst Snyggaste Band öser loss på scenen.
20.30 – Tack för oss i Grytan!

Linus Fast, bostadspolitisk utvecklare på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 16

• helsingborg
  • bostadspolitik