Hyror klara för Helsingborgshem

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2017 10:00 CET

Foto: Linnea Karlsson

Förhandlingarna är nu klara mellan Hyresgästföreningen och Helsingborgshem. Från och med den 1 mars 2017 höjs hyrorna med 0,8 procent.

– Vi har alltid hyresgästernas bästa för ögonen. Vår förhoppning inför förhandlingssäsongen har varit att hyresvärdarna vill vara med och ta ansvar för att även hyresgästerna ska få ta del av de synnerligen goda ekonomiska förutsättningarna som råder, med låg inflation och låga räntor, säger Peter Olsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne

Helsingborgshem äger och förvaltar omkring 11 600 lägenheter i Helsingborg, vars hyresgäster Hyresgästföreningen är med och förhandlar hyrorna åt.

– Vi är nöjda att vi nu nått en uppgörelse. Som alltid innebär förhandlingen en avvägning mellan företagets behov och hyresgästernas intressen, säger Peter Olsén.

För mer information kontakta:
Peter Olsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 38
Evalena Agertoft, förhandlingschef på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 06

Peter Olsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne. Foto: Mikael Malmborg