Jubileumsfirande i Ängelholms Hembygdspark när Hyresgästföreningen Nordvästskåne fyller 80 år

På programmet den 19 augusti står bland annat ballongteater, tipspromenad och ansiktsmålning och på plats under dagen finns även Engelholmsglass samt Per i Viken som grillar korv.

– Det känns verkligen värt att fira att vi i 80 år kämpat för att fler ska ha rätt till ett bra hem – en god bostad till en rimlig kostnad. Vi hoppas att vi ska kunna fortsätta arbeta för detta i minst 80 år till, säger Rolf Malmberg, ordförande i Hyresgästföreningen Nordvästskåne.

Hyresgästföreningen Nordvästskåne innefattar medlemmar och lokala hyresgästföreningar i Ängelholm, Örkelljunga, Båstad, Perstorp, Åstorp, Klippan och Bjuv. Evenemanget pågår mellan klockan 10 och 16 på lördagen den 19 augusti i Ängelholms Hembygdspark.

– Alla är varmt välkomna att fira detta jubileum med oss, säger Rolf Malmberg.

För mer information kontakta:
Rolf Malmberg, ordförande i Hyresgästföreningen Nordvästskåne: 072-211 12 04

• Lokal/regional påverkan