Över 1 200 namn mot Halmstads kommuns värdeöverföring från HFAB

På bara ett par dagar har Hyresgästföreningens namninsamling mot Halmstads kommuns värdeöverföring från HFAB resulterat i över 1 200 namnunderskrifter på protestvykort, facebook och namnlistor.

– Gensvaret har varit helt fantastiskt. Bara idag fick vi 422 underskrivna vykort med posten! Detta visar att frågan verkligen engagerar hyresgästerna, säger Helena Rasmusson, verksamhetsutvecklare på Hyresgästföreningen.

Imorgon torsdag fortsätter Hyresgästföreningen att samla namn på plats i Halmstad.

– Vi kommer att gå runt med namnlistor i de centrala delarna av Halmstad och på Andersberg bland annat. Det är orimligt att kommunen ska ta så mycket pengar från HFAB när det är ett sådant tryck på bostadsmarknaden i Halmstad, säger Helena Rasmusson.

Alla namn kommer att lämnas över till kommunstyrelsens ordförande Carl Fredrik Graf (M) när namninsamlingen är avslutad.

För ytterligare information kontakta:
Helena Rasmusson, verksamhetsutvecklare, 042-19 81 27, 076-798 09 01