Patrik Landin ny bostadspolitisk utredare

Den 26 november tillträdde Patrik Landin som ny bostadspolitisk utredare för Hyresgästföreningen i Norrland. Patrik är stationerad på kontoret i Luleå.

Hyresgästföreningen arbetar för allas rätt till en bra bostad till rimlig kostnad. Genom att bilda opinion gör organisationen skillnad och tar ansvar för såväl människors hem som för samhällets utveckling i stort. Patrik Landin kommer att vara en viktig pusselbit i det arbetet och kommer bland annat att fungera som stöd för förtroendevalda och tjänstemän inom bostadspolitik.

– Det ska bli spännande att jobba i denna vidsträckta region. Drömmen för mig har alltid varit att jobba med politik utan att verka partipolitiskt och Hyresgästföreningen är därför den perfekta arbetsgivaren. Det är själva komplexiteten i dessa frågor som tilltalar mig, där ideologi, politik, vetenskap och värderingar hänger ihop, säger Patrik Landin.

Patrik kommer ursprungligen från Överkalix, är utbildad samhällsanalytiker och engagerad i samhällsfrågor. Han har tidigare haft en motsvarande tjänst inom Hyresgästföreningen i en annan del av landet, men vänder nu alltså tillbaka hem till Norrland med familjen.

Bilaga:
Foto på Patrik Landin, foto: Hyresgästföreningen