FEM STJÄRNOR FÖR NYA i30

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2012 11:52 CEST

Nya i30 är Hyundais senaste modell i lilla mellanklassen. Den introducerades i Sverige i mars 2012 och har nu fått ”papper” på sin höga säkerhetsnivå: Toppbetyget 5 stjärnor i säkerhetsorganisationens Euro NCAP:s omfattande krocktestprogram, ett test som ställer allt högre säkerhetskrav. Hyundai i30 fick bland annat höga delbetyg för barnsäkerhet och säkerhet fotgängare.

OoO

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 86 försäljningsställen och 114 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2011 4,05 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag sex tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien och Ryssland.

Kommentarer (0)

Kommentera