GENERÖSA GARANTIER FRÅN HYUNDAI

GENERÖSA GARANTIER FRÅN HYUNDAI

På senare tid har det diskuterats och skrivits en del om bilgarantier, ett ämne som inte alltid är helt lätt att tränga in i och bena ut.

När det gäller Hyundais garantier är dock fakta enkla och raka. Nuvarande garantipaket, 5 Year Triple Care, infördes den 1 september 2010 för Hyundai personbilar *. Det innebär:

5 års Nybilsgaranti – utan milbegränsning

5 års Hyundai Vägassistans

5 års Hyundai Serviceassistans

Den 5 åriga Nybilsgarantin följer bilen och är utformad helt i enlighet med EU-kommissionens direktiv, det vill säga; underhålls- och reparationsarbeten ska utföras enligt fabrikens rekommendationer gällande instruktioner, omfattning och kvalitet på reservdelar och smörjmedel. Samtliga Hyundai-auktoriserade verkstäder följer fabrikens rekommendationer men underhålls- och reparationsarbeten kan utföras av annan part men måste då leva upp till ovan nämnda för att garantera att garantin gäller.

Den 5 åriga Serviceassistansen garanterar att du kan köra vidare inom 24 timmar vid eventuellt driftstopp som omfattas av fel inom nybilsgarantin. Om felet inte kan avhjälpas inom 24 timmar erbjuds bil för vidare transport.

Den 5 åriga Vägassistansen gäller dygnet runt i Norden samt i de länder som är anslutna till systemet med grönt kort. Till detta kan läggas:

5 års Lackgaranti

3 års Vagnskadegaranti

12 års Rostskyddsgaranti

*Undantagna är taxi, budbilar och utryckningsfordon./

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. Hyundai har idag 80 försäljningsställen landet runt och 110 serviceverkstäder.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2009 3,1 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs via 193 distributörer till 6000 återförsäljare i olika länder. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag fem tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA och Tjeckien, antalet anställda uppgår till 75 000 personer.