HÖGT ANDRAHANDSVÄRDE FÖR NYA HYUNDAI SANTA FE!

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2012 12:49 CEST

Nya generationen Hyundai Santa Fe förväntas behålla ett högre andrahandsvärde än konkurrenterna i segmentet, enligt en oberoende undersökning som gjorts av RV-guidebook, Frankrikes ledande magasin L’Argus.

Undersökningen handlar om att analysera andrahandsvärdet för nya bilmodeller på viktiga europeiska marknader.

Hyundais tredje generation SUV i D-segmentet, nya Santa Fe beräknas efter 3 år och 7500 mil behålla 44,2 % av sitt anskaffningsvärde, jämfört med Honda CR-V (43,4%), Kia Sorento (40,9%), Nissan X-Trail (40,6%) och Mitsubishi Outlander (39,8%).

Tack vare nya säkerhetsdetaljer - som till exempel aktiv motorhuv (huven lyfts automatiskt vid påkörning av fotgängare) och filhållningsvarning – och Hyundais generösa garantipaket (Five Year Triple Care; 5 års Nybilsgaranti utan milbegränsning, 5 års Vägassistans och 5 års Serviceassistans) förväntas nya Santa Fe också få en lägre försäkringsklass än sina konkurrenter.

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 86 försäljningsställen och 114 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2011 4,05 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag sex tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien och Ryssland.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.