Hyundai i40 har utsetts till Årets Tjänstebil

Hyundai i40 har utsetts till Årets Tjänstebil

Säljarnas Riksförbund har valt Hyundai i40 Kombi till årets tjänstebil 2012.

Tjänstebilen är ett viktigt arbetsredskap för många säljare och därför gör Säljarnas Riksförbund varje år ett tjänstebilstest där säljare får provköra och utse årets tjänstebil.

I valet av bilar handlar det om de volymmodeller som är vanligast bland Säljarnas medlemmar. I år testades kombibilar i prisklassen 230 000 – 300 000 kronor där samtliga uppfyller 2012 års miljöbilskrav.

De bilar som deltog i testet var dieselmodeller; Ford Mondeo 1,6, VW Passat 2,0, Hyundai i40 1,7, Volvo V60 2,0 och Toyota Avensis 2,0.

Hyundai i40 1,7 Kombi diesel tog hem segern med motiveringen:

”Valet av årets tjänstebil inger en modern design som talar direkt till känslorna. Formskönt yttre och innovativ förarmiljö i kombination med frikostiga förvaringsutrymmen och ett stort och funktionellt bagageutrymme.

Ett extra plus för backkamera i backspegeln med en klar och tydlig bild som även visar säkerhetszoner. Dessutom har den valda bilen en behaglig och trygg körkänsla.

Extra innovativt upplevdes eluppvärmd ratt och eluppvärmt baksäte.

Bilen är prisvärd med ett generöst garantipaket som bland annat innefattar 5 års nybilsgaranti med fri körsträcka”.

-Vi har förstått att vår fina i40 Kombi är mycket omtyckt, men att få en sån här kvittens är helt fantastiskt, säger Stefan Strand, ansvarig för försäljning till företag på Hyundai Bilar AB, med ett stort leende.

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 86 försäljningsställen och 114 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2011 4,05 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag sex tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien och Ryssland

PR & Communications

Presskontakt PR, Information, Sponsring, Event och Influencer-samarbeten. +46 (0)20 677 677

Hyundai har varit representerat i Sverige med färsäljning sedan 1991. Hyundai Motor Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av agenter och serviceverkstäder.

Hyundai Motor Sweden

Telegrafgatan 8a