HYUNDAI SATSAR FÖR FRAMTIDEN

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2006 14:11 CET

Hyundai Bilar har en lång tid prioriterat teknisk utbildning för att ta hand om såväl bilar som sina kunder. Hyundai arbetar på många olika sätt för att främja den tekniska utbildningen; det finns ett master program för tekniker där man kan förkovra sig och bli certifierad på en rad olika nivåer. Ett annat program är ”World Skill Olympics”, ett VM för Hyundai tekniker, som utspelar sig i Korea

I Sverige har vi sedan länge ett nära samarbete med olika fordonsgymnasier runt om i landet, vilket också innebär att Hyundai har möjlighet att använda skolornas lokaler för sin lokala utbildning. Skolorna och eleverna får samtidigt ta del av den allra senaste tekniken från Hyundai.

Det senaste i denna satsning är samarbetet med Edströmska Gymnasiet i Västerås, som är centrum för Mälardalens Fordons- och transportutbildningar. Hyundai skänkte förra veckan – via S-O Pettersson i Västerås – en ny Hyundai Coupe till Edströmska Gymnasiet. Bilen mottogs av en mycket glad Leif Larsson som är rektor för skolan. ”Den tekniska utvecklingen går mycket snabbt och Hyundai är mån om att behålla Hyundai-teknikernas höga teknik- och märkeskunskapskvalitet. Edströmska Gymnasiet är en toppmodern skola som har vad som krävs för att ge eleverna mycket hög teknisk kunskap och vi tror mycket på det här samarbetet”, säger Ola Borgernäs, servicemarknadsdirektör på Hyundai Bilar.

Om Hyundai och Fotbolls-VM 2006.
Hyundai är en av huvudsponsorerna av 2006 års Fotbolls-VM.
I Sverige genomför Hyundai en rad VM-aktiviteter. En gigantisk Goodwill boll, där svenska folket kan skriva sina lyckönskningar, kommer att finnas vid flera orter och evenemang under våren. Passionen för fotboll manifesteras i Hyundai-Cup som avgörs i maj och där vinnande lag kvalificerar sig till Amatör-VM. Hyundai genomför dessutom en slogantävling där vinnarförslaget kommer att pryda svenska landslagets spelarbuss under Fotbolls-VM. Hyundai sponsrar TV-sändningarna under Sveriges VM-matcher. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK.

Hälsningar

Hyundai Bilar AB
Bergkällavägen 32
SE-192 30 Sollentuna