Hyundai stödjer Operakällaren Foundation och UNICEF för nionde året i rad.

Hyundai stödjer Operakällaren Foundations rekordinsamling till förmån för UNICEF

6 september, 2017 – Operakällaren Foundation har precis genomfört sin elfte insamling av pengar till förmån för UNICEF:s arbete med att förse Afrikas barn med rent vatten. Hyundai har varit partner nästan från starten och är huvudsponsor för nionde året på raken. Årets insamling slog alla rekord med 5.2 miljoner kronor i bidrag under dagen. Totalt betyder det att Operakällaren Foundation totalt bidragit med 31 miljoner kronor sedan starten.

”På Hyundai tycker vi det är enormt viktigt att alla gör det som går för att hjälpa världens utsatta som behöver vårt stöd. Vi är oerhört glada och stolta att få bidra till Operakällaren Foundation och UNICEF i deras viktiga arbete. Årets insamlingsrekord visar att det finns en stor vilja att hjälpa andra och vi börjar redan nu planera inför nästa evenemang. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något”, säger Roland Bägén - Marknadsdirektör på Hyundai Bilar.

Dagen, som präglades av golf- och välgörenhetsmiddag inleddes med ett frukostseminarium lett av UNICEF:s ambassadör, Mark Levengood. Bland årets talare som presenterade en allvarsam verklighetsbild återfanns Gertrude Clement en 17-årig reporter från Tanzania, vår före detta Statsminister Fredrik Reinfeld och Sveriges förste astronaut som sett all världens vatten ur ett helt annat perspektiv – Christer Fuglesang.

"Den samlade kunskaps- och erfarenhetsbank som finns hos talarna vid våra frukostseminarier är fantastisk. De har alla upplevt olika sociala förhållanden där de personligen bidragit till förändring, förbättring och positiv framtidstro", säger Abbe Ibrahim - VD Operakällaren.

För mer information besök http://operakallarenfoundation.com

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1991. I Sverige har Hyundai idag 80 försäljningsställen och 101 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2015 såldes 4,96 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag 13 bilfabriker; tre i Korea, fyra i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se

Följ @HyundaiSverige på Instagram