NY KONCEPTBIL DEBUTERAR PÅ NEW YORK AUTO SHOW

Nu kan man få ytterligare en inblick om Hyundais framtidsplaner. Den senaste koncept skapelsen har döpts till NUVIS.

NUVIS är den elfte konceptbilen som designats på California Design Center i Kalifornien och ger förstås en försmak på design för framtidens generation av crossover-modeller.

Bilens sidolinjer för tankarna till böljande vatten men det häftigaste hos NUVIS är nog att skyddande taket ser ut att "flyta" över bilen genom att A- B- och C-stolparna är dolda och man använt kraftigt tonat glas i rutor och tak. Stora, måsvingsdörrar skapar ett helt utseende, oavsett dörrarna är öppna eller stängda.

Hyundai Bilar AB
Bergkällavägen 32
SE-192 30 Sollentuna
Tel: 08-50 60 50 00

KONTAKT:
Informationsavdelning
Ann Sundfeldt
Direktnr: 08-50 60 50 31

Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag världens femte största biltillverkare. Antalet anställda uppgår idag till 75.000 anställda världen över. Hyundais bilmodeller säljs i 193 länder via 6000 återförsäljare.
Mer information finns på www.hyundai-motor.com