TEAM HYUNDAI fotbollsspelare blir Hyundai ambassadörer

TEAM HYUNDAI fotbollsspelare blir Hyundai ambassadörer

Hyundai Motor Company – huvudsponsor för UEFA EURO 2012, har presenterat en nyhet inför årets tävlingar; Team Hyundai, bestående av fem välkända spelare i Europa. Team Hyundai blir ambassadörer för Hyundais aktiviteter kring årets största fotbollsevenemang.

Spelarna är; Iker Casillas (Spanien), Lukas Podolski (Tyskland), Guiseppe Rossi (Italien), Karim Benzerma (Frankrike) och Daniel Sturridge (England), blir Hyundai-ambassadörer vid en rad marknadsaktiviteter och kampanjer för UEFA EURO 2012.

Via Hyundais globala facebooksida www.facebook.com/Hyundaiworldwide - kan samtliga fotbollsfans ”gilla” sin favorit bland Team Hyundai ambassadörerna.

För varje ”gilla” kommer Hyundai att donera 1 Euro, till en fond som ska stötta framtida betydande fotbollsinsatser. Totalt räknar Hyundai med en donation av ca 250 000 Euro.

Hyundai Motor Company har varit en partner till UEFA i över 12 år, inkluderande UEFA EURO 2000, UEFA EURO 2004 och UEFA EURO 2008.

Som huvudsponsor av UEFA EURO 2012, kommer Hyundai att tillhandahålla en bilflotta på drygt 350 Hyundaibilar av varierande modeller, för att transportera lag och VIP:s under tävlingsperioden.

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 86 försäljningsställen och 114 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2011 4,05 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag sex tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien och Ryssland.