TRE HYUNDAI-PREMIÄRER I GENÈVE

• Världspremiär för halvkombi i C-segmentet • Ny terminologi • SUV med utomordentlig säkerhet för fotgängare Hyundai presenterar en helt ny 5-dörrars halvkombi i C-segmentet på bilsalongen i Genève i början av mars. Den nya modellen, med kodnamnet ”FD”, ersätter Hyundai Elantra och har en helt ny och ”europeisk” design. Utvecklingsarbetet har koncentrerats på att kombinera förfinad dynamik med smidig och elegant formgivning, tillsammans med ett omfattande komfort- och säkerhetsprogram. Den nya bilen byggs i Sydkorea och lanseras i Europa under sensommaren 2007. I samband med lanseringen av FD introducerar Hyundai en ny alfa-numerisk terminologi. Tidigare valde Hyundai att ge bilmodellerna namn, den nya terminologin kommer att visa en klarare teknologisk inriktning. Hyundai presenterar också sin allra senaste konceptbil som bygger på en SUV. Genom att använda avancerade material från samarbetspartnern General Electric Plastics har konstruktörerna utvecklat en stadsjeep som är miljövänlig och dessutom visar mycket positiva resultat vid dataanimerade säkerhetstester för fotgängare. Presskonferensen äger rum i Hyundais monter den 6 mars klockan 17.00. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu