Pressmeddelande -

Ledare inom Globala Online Medier går samman för att förbättra annonskonsumentupplevelsen

Köln, Tyskland (dmexco) – September 15, 2016 – Ledande internationella branschorganisationer och företag som sysslar med online-media går samman för att förbättra konsumenternas upplevelse av annonsering på nätet. Koalitionen för bättre annonser kommer att utnyttja konsumentinsikter och branschövergripande expertis för att utveckla och genomföra en ny global standard för annonsering på nätet.

Koalitionen för bättre annonser kommer att använda forskning för att utveckla och implementera nya standarder

Koalitionen kommer att fokusera på flera initiativ under de kommande månaderna:

• Skapa konsumentbaserad, datadrivna standarder som företag inom onlineannonsering kan använda för att förbättra konsumentannonsupplevelsen
  • I samarbete med IAB Tech Lab, utveckla och distribuera teknik för att genomföra dessa standarder
  • Sprida medvetenheten om dess standards bland konsumenter och företag för att säkerställa bred användning och skapa respons

Koalitionen kommer att bygga på konsumentforskning och forma standarder.

Hela pressreleasen från Koalitionen hittar du här med uttalanden från kända ledare inom global online media.

Grundande medlemmar och supporters av koalitionen, i alfabetisk ordning, bland annat American Association of Advertising Agencies (4A’s), Association of National Advertisers (ANA), BVDW Germany, DMA, European Publishers Council, Google, GroupM, IAB, IAB Europe, IAB Tech Lab, tillsammans med lokala IABs, Network Advertising Initiative (NAI), News Media Alliance, Procter & Gamble, Unilever, The Washington Post, and World Federation of Advertisers (WFA). Företag och branschorganisationer som vill ansluta sig till koalitionen kan läsa mer på www.betterads.org.

Contacts:
Brendan McCormick
70 Douglass Communications
brendan@70douglass.com
917-972-9439

At dmexco:
Tim Sausen
BVDW Germany
sausen@bvdw.org

• PR, kommunikation

• iabeurope

IAB, Interactive Advertising Bureau, är, den ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring. Landsfilialen IAB Sverige bildades för att samla landets intressenter inom digital marknadskommunikation. IAB Sverige verkar som en oberoende och transparent medlemsorganisation.

Charlotte Thür

Presskontakt VD + 46 707-90 94 97