PR-byrån IBEYOSTUDIO uppgraderar sin digitala presservice

Inför den nya säsongen ökar IBEYOSTUDIO sin tillgänglighet och servicegrad mot pressen. Genom att lansera en digital mediabank med urvalsfunktioner och en In-Season del, både i sitt fysiska showroom men också på den digitala utlåningssajten, erbjuds tidningar, stylister och kostymörer två nya verktyg som skall förenkla och effektivisera deras arbete. I och med detta grepp säkrar PR-byrån sin ledande position i sitt digitala serviceutbud och stärker därmed möjligheten till pressnärvaro för sina kunders produkter.

Som första PR-byrå i Sverige öppnar IBEYOSTUDIO ett showroom för sina kunders In-Season kollektioner. Detta innebär att kunderna har möjlighet att visa sina kollektioner under en längre tid för pressen, för att kunna möta den allt större efterfrågan kring framförallt shoppingsidor i korttidspress. Utlåning av produkterna sker antingen på plats hos byråns nyinredda övervåning eller via den digitala utlåningssajt som funnit sedan start.

-Det känns jättekul att vi kan möta den ökade efterfrågan för produkter i säsong ifrån press och stylister. När vi dessutom kan addera en ännu högre servicegrad känns det extra bra eftersom jag vet hur uppskattat det är ifrån pressens sida, säger Nelly Manns, Showroom Manager på IBEYOSTUDIO.

Samtidigt lanseras också en digital mediabank med urvalsfunktioner såsom varumärke, färg, varugrupp eller pris. För att optimera sina kunders möjlighet till pressnärvaro är detta verktyg både tids och budget-effektivt.

-IBEYOSTUDIO har alltid legat i framkant när det kommer till utbudet av digitala tjänster som underlättar arbetet för pressen och ger oss möjlighet att rapportera resultat på ett väldigt effektivt sätt till våra kunder. I linje med vår vision, pågår det en ständig utveckling av vårt digitala serviceutbud, då vi är övertygade om att framtidens PR-arbete kommer ha tyngdpunkten utifrån den digitala världen, säger Erik Larson, VD på IBEYOSTUDIO.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Nelly Manns
nelly@ibeyostudio.se