Flyg direkt från Köpenhamn till ICEHOTEL med SAS i vinter

Inför vintersäsongen 12/13 introducerar ICEHOTEL paketresor med direktflyg från Köpenhamn till Kiruna. Med en restid på bara två timmar och 25 minuter öppnar den nya direktlinjen som flygs av SAS nya möjligheter för besökare till ICEHOTEL i Jukkasjärvi från Danmark och södra Sverige, men indirekt även från Storbritannien, Tyskland och Nederländerna.

ICEHOTEL, som beläget bara femton minuters väg Kiruna flygplats, introducerar i samband med den nya linjen en rad paketerbjudanden, inklusive flygresor från Köpenhamn, och äventyr såsom övernattningar på vildmarkscamps, skoterturer, hundspann, isskulptering och mycket mer. Prognoserna för norrsken är exceptionellt bra inför kommande vinter och ICEHOTEL förutspår en spännande säsong. Resorna startar från 6030 kr och kan bokas online på www.icehotel.com.

Den nya linjen kommer som resultat av Lapland NONSTOP, ett vidare samarbete mellan ICEHOTEL och andra turismaktörer i Kiruna-regionen. För mer information, gå till www.laplandnonstop.com.
Linjen Kiruna – Köpenhamn är planerad att flygas mellan 20 december 2012 och den 28 april 2013, med avgång torsdagar och söndagar.

• Norrbotten

ICEHOTEL är världens första hotell som byggts helt i is och snö, och lockar besökare från hela världen  till Jukkasjärvi - 200 km norr om Polcirkeln. Att ICEHOTEL designas av konstnärer – vilket bland annat medför att verken skyddas av upphovsrättslagen – skiljer ICEHOTEL i Jukkasjärvi från de kopior som under åren har dykt upp på olika platser i världen. Företaget utvecklar och levererar sinnliga, inspirerande och världsunika upplevelser inom konst, natur, boende och gastronomi.

Beatrice Karlsson

Presskontakt Pressansvarig Press & Media +46 (0) 980 668 40