Icelandair online - även på 11 km höjd

När du flyger med Icelandair finns det stora möjligheter att följa vad som händer på marknivå, trots att du befinner dig högt ovanför molnen.

21 av Icelandairs 23 flygplan har Wi-Fi ombord och målet är att de två återstående flygplanen skall ha installerat Wi-Fi i slutet av 2015. Anslutningshastigheten motsvarar en 3G-anslutning och det är enkelt att logga in. Här får möjlighet att logga in på Facebook och andra sociala medier, kolla din e-post, chatta med vänner, etc. på din väg till Island eller Nordamerika. Du kan även ta del av hur det hela fungerar, Icelandair har producerat en "info graphic" som förklarar och visar hur Wi-Fi fungerar på högre höjder, så man blir lite klokare om vad som händer utanför flygplansfönstret.

Hela Icelandairs Wi-Fi infographic kan ses här:

Icelandair har totalt 42 destinationer med 16 destinationer i Nordamerika: Boston, Washington DC New York (JFK och Newark), Orlando, Minneapolis / St Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland och Chicago (mars 2016) i USA. Toronto, Halifax, Vancouver, Edmonton och Montreal (maj 2016) i Kanada.