Icelandair öppnar sin 15: e nordamerikanska destination: Chicago, Illinois - året runt!

Icelandair återvänder till Chicago, Illinois 16 mars 2016 med fyra flygningar i veckan året runt. Chicago O'Hare International är den 15: e nordamerikanska destination i Icelandairs linjenät.

Icelandairbörjade flyga 1937 och har tidigare trafikerat Chicago under en 15-årsperiod mellan 1973 - 1988. Flertalet destinationer har tillkommit sen dess och nu vänder Icelandair tillbaka till "Windy City" med lång erfarenhet, moderna och bekväma flygplan innehållande tre kabinklasser, enskilt underhållningssystem och Wi-Fi.

"Vi är väldigt glada och nöjda att återvända som ett större och bättre flygbolag, väl rustade att serva Chicago med sina nästan 10 miljoner invånare. Islänningar och européer kan nu enkelt resa till staden och uppleva Chicagos historia och puls. Med Icelandairs direktlinje från Island ser vi mycket fram emot att få tillbaka Chicago i linjenätverket ", säger Birkir Hólm Gudnason VD Icelandair.

Icelandair har bidragit till att knyta samman Nordamerika med Europa via Island med ett stort utbud av nordamerikanska destinationer för varje smak. På resan till eller från Chicago finns även möjligheten till en Icelandair Stopover på din väg över Atlanten och du kan således kombinera två helt olika upplevelser i en och samma resa, utan extra biljettkostnad.

Chicago O'Hare International är en av USA: s mest framåtsträvande flygplatser samt fungerar som gateway för ett stort antal vidareförbindelser.

Icelandair har 40 destinationer, med 15 i Nordamerika: Boston, Washington DC, New York (JFK och Newark), Orlando, Minneapolis / St Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland (startar 19 maj) och Chicago (startar mars 2016) i USA och Toronto, Halifax, Vancouver samt Edmonton i Kanada.