Premiär för ICF Sweden Coachee Award

Professionell Coaching är 1 process, 11 kärnkompetenser och oändliga tillämpningsområden. Vi coacher skapar förutsättningen för det fokus som får dig, grupper och organisationer att nå mål. Hur fungerar det? Vad gör det så kraftfullt? Vad kan du göra själv?
Hur kan en process lämpa sig för allt från presidenter,elitidrottare,företagsledare till barnuppfostran och gruppdynamik?Vi vill ge dig möjligheten att förstå i vilka sammanhang coaching används och har därmed det stora nöjet att bjuda in dig till Coachevenementet, där vi i år lanserar tävlingen ICF Sweden Coachee Awards. Under eftermiddagen visas flera goda exempel på tillämpning av cochprocessen i olika situationer.

Vid evenementet koras vinnarna i ICF Sweden Coachee Awards 2016. För första gången någonsin delar ICF Sverige, branschförbund för professionella coacher, ut sitt nyinstiftade pris för att hedra de utvecklingsresor coachklienter genomför.

Med priset hedras olika exempel på hur coaching använts för att nå mål. Varje coachingupplevelse är unik. Varje människa är unik. Varje mål är unikt. Coaching är för varje klient en personlig utveckling mot satta mål. En resa som bidrar till lärande om sig själv och andra och som med kreativitet och känsla utmanar de egna strategierna för att skapa nya mer avpassade till nuläge och framtid.Juryn kommer att ha ett tufft jobb att välja sina vinnare. De kriterier som de tittar på är uppnådd förändring, kreativitet och insikt samt ett helhetsintryck.

Välkommen till gamla Ullevi fredag eftermiddag den 7 oktober för att se finalisterna och kora vinnaren.

För frågor och mer information, kontakta tävlingsledningen:
Anna Sanderoth Vilkas, vice ordf ICF Sverige anna@vilkas.se
Tom Ellison fd.regionansvarig ICF Götebrog tom@chi-management.se