Premiär för HOPE Grand Reserve!

Premiär för HOPE Grand Reserve!

Nu kommer en efterlängtad nyhet på Systembolaget! 1a mars lanseras äntligen Fairtrade-märkta Hope Grand Reserve från Sydafrika med kvalitet som sträcker sig långt över prisnivån på 229 kr!

”Det här är ett utav mina favoritviner som ligger mig mycket varmt om hjärtat. HOPE Grand Reserve har en stor doft och en generös fruktighet av mörka bär och lakrits med inslag av mörk choklad samt en lång och djup eftersmak. Ett rättvisemärkt och veganvänligt vin som jag är väldigt glad över att nu lansera i Sverige” – Alain Cajeux, vinmakare.

Bakom Hope Grand Reserve står det sydafrikanska vinhuset Du Toitskloof med sina vingårdar i Rawsonville, Western Cape. Du Toitskloof har sedan flera år varit engagerade i ett av världens största Fairtrade-projekt och har tack vare sitt arbete lyckats förbättra livssituationen för vingårdarnas anställda och deras familjer. Projekt som går under namnet Fairhills är ett utav världens mest omfattande Fairtrade-projekt och täcker in en mängd delar såsom barnhem, sjukvård, utbildning samt stipendium för akademiska utbildningar.

HOPE-serien är framtagen av Iconic Wines tillsammans med några få utvalda vingårdar i Australien och Sydafrika. Ett föredömligt samarbete som resulterat i en populär serie veganviner med olika smakprofiler och druvsorter.

HOPE GRAND RESERVE

Pris: 229 kronor

Förpackning: Bag in box, 3 liter

Alkoholhalt: 13,5 %

Druvsort: Cabernet Sauvignon, Merlot, Syrah

Ursprung: Western Cape, Sydafrika

Sortiment: Ordinarie sortiment, 365 butiker

Lansering: 1 Mars 2019

För mer information, högupplösta bilder och prover kontakta:

kristin@iconicwines.se

Iconic Wines är ett ungt och energiskt företag med stor passion och lång erfarenhet av vinbranschen. Företaget representerar årtionden av vinframställning och tradition och kombinerar detta med dagens marknad och nya idéer.