Dometic Group valde iCore Solutions

Dometic Group, som är världsledande leverantörer av fritidsprodukter för husvagns-, husbils-, bil-, lastbils- och båtindustrin, valde iCore Integration Suite för att centralisera IT-rutiner och integrera informationsflöden mellan företagets webbhandelsplats och det centrala affärssystemet. Det första steget omfattar dotterbolag i sju länder.

Dometic Group är världsledande leverantörer av fritidsprodukter för husvagns-, husbils-, bil-, lastbils- och båtindustrin. Koncernen har ett stort antal dotterbolag över hela världen och har tagit ett strategiskt beslut att centralisera några av de administrativa IT-rutinerna.

Företaget beslöt att börja denna process med hjälp av iCore Integration Suite. I det fösta steget kommer den nya webbhandelslösningen baserad på EPiCommerce att integreras med det centrala ERP-systemet MS Dynamics AX. Projektet omfattar dotterbolag i Sverige, Polen, Frankrike, Storbritannien, Spanien, Förenade Arabemiraten och Slovakien. Fler dotterbolag kommer att läggas till i lösningen i kommande projekt.

Dometic kommer att underhålla och vidareutveckla lösningen internt och börjar därför med att skicka en person på utbildning i iCore Integration Suite. Framöver kommer mer personal att genomgå iCore-utbildning.

Integrationsprojektet drivs i samarbete med Evry Consulting, som ansvarar för de delar som rör EpiCommerce-plattformen.

Om Dometic Group
Dometic Group är en kundorienterad, världsledande leverantör av fritidsprodukter för husvagns-, husbils-, bil-, lastbils- och båtindustrin. Dometic förser såväl industrin som eftermarknaden med ett komplett utbud av luftkonditioneringar, kylskåp, spisar, sanitetssystem, belysning, komfort och säkerhetsutrustning, fönster, dörrar och annan utrustning som gör det mobila fritidslivet mer bekvämt.

• dynamics ax
  • epi