E-fakturalösning från iCore på Abstracta Lammhults

Abstracta, en division inom Lammhults Möbel, har infört en e-fakturalösning från iCore Solutions och Danske Bank. iCores lösning ger Abstracta ett helt automatiserat fakturaflöde från affärssystemet på ekonomiavdelningen ända ut till mottagande kund. De elektroniska fakturorna slussas genom samma säkra kanal som Danske Bank använder för e-betalningar.

Behovet av en e-fakturalösning uppstod när en av Abstractas största kunder begärde att få sina fakturor i digitalformat. Då Abstracta är kund till Danske Bank, föll det sig naturligt att titta på den e-fakturalösning banken erbjuder i samarbete med iCore Solutions. Detta är en B2B-lösning som gör det möjligt för bankens kunder att skicka elektroniska fakturor genom en säker kanal.

Abstracta ville ha en fullt automatiserad lösning som krävde så lite övervakning som möjligt. Lösningen designades därför så att iCore Integration Suite tar hand om fakturorna direkt från det att fakturainformationen lämnat det interna affärssystemet på Abstracta.

"En stor fördel med den här lösningen är att vi lätt kan lägga till fler kunder när de känner sig klara att ta emot elektroniska fakturor. Det gör att vi är väl förberedda för framtiden. En andra kund har nyligen visat intresse och eftersom lösningen redan är färdiguppsatt, kan vi börja köra mot nästa e-fakturamottagare på bara någon dag”, säger Yngvi Fridriksson, IT-chef på Abstracta, Lammhults.

“En automatiserad faktureringsprocess minskar risken för manuella fel. För Abstracta var det viktigt att få ett snabbt och säkert flöde som larmar om något går fel. I detta fall var det en enskild kunds önskemål som ledde till en elektronisk lösning, men även andra kunderna kommer att vinna på den eftersom faktureringsprocessen blir mer kostnadseffektiv”, säger Johan Gunnarsson, Key Account Manager på iCore Solutions.

Göteborg 2011-12-08

För mer information kontakta:
Johan Gunnarsson, Key Account Manager, iCore Solutions AB,
Tel: 08-410 531 00, 0768-89 99 26, johan.gunnarsson@icore.se

Yngvi Fridriksson, IT-chef, Lammhults Möbel AB
Tel: 0472-29 96 40, 0702-69 62 66, yngvi.fridriksson@abstracta.se

Besök gärna våra webbplatser för ytterligare information:
www.icoresolutions.com  www.lammhults.se (www.abstracta.se)

Om Lammhults Abstracta Division
Abstracta utvecklar och marknadsför produkter med högt designvärde inom visuell kommunikation och avskärmning för kontor och utbildning. Varumärket Abstracta hanteras av företaget Lammhults Möbel AB som ingår i börsnoterade Lammhults Design Group.

Abstracta är idag en ledande aktör inom inredningsprodukter för affärsvärld, utbildning och offentliga miljöer. Företaget Lammhults Möbel AB, under vilket företag Abstracta är ett varumärke, är baserat i småländska Lammhult, centrum i det så kallade "Möbelriket".

• e-faktura

Om iCore Solutions
iCore Solutions erbjuder högkvalitativa produkter och ett brett kunnande inom områdena affärsintegration och SOA. Vi levererar ekonomiskt attraktiva, skalbara lösningar baserade på vår egen mjukvara för affärsintegration – iCore Integration Suite.

iCore Integration Suite är skapad för den krävande och erfarna integrationsanvändaren, som värderar flexibiliteten i produkterna. Utmärkt spårbarhet och alarmfunktionalitet är också mycket uppskattade egenskaper. Vi distribuerar våra produkter genom ett nätverk av välkända, professionella partners med brett kunnande inom integration.

iCore Integration Suite skapar flexibel IT-arkitektur, effektiviserar affärsinformationsflöden och ger bättre övergripande kontroll. Atea, Assa Abloy, BabyBjörn, Bonnier Group, Cardo Group, Dustin, Däckia, Ecophon, Eldon, ESAB, Fueltech, Färdig Betong, Hoya, Hultafors Group, Kinnarps, Kährs, Marbodal, Munksjö, Nintendo/Bergsala, Orkla brands, Santa Maria, SiteTel och Västra Götalandsregionen är exempel på företag som dagligen sparar tid och pengar med hjälp av iCore Integration Suite.