Pressmeddelande -

iCore och Tectura (Sweden) i strategiskt samarbete för produktiv affärsintegration

Integrationsexperterna iCore Solutions inleder partnerskap med Tectura (Sweden), en del av Tectura Corporation som är en av världens ledande leverantörer av Microsoft-baserade affärslösningar. Samarbetet är främst inriktat på att leverera fullt integrerade högkvalitativa IT-lösningar med affärssystemen Microsoft Dynamics AX och NAV. Tectura (Sweden) har skapat ett nytt integrationsteam, där iCores produkter kommer att ha en central roll.

”Vi har länge sett hur behovet av integration med affärsystemen Dynamics AX och NAV ökar på marknaden. Vår egenutvecklade integrationsplattform iCore Integration Suite är mycket uppskattad bland AX- och NAV-kunder och vi ser fram emot att arbeta med en professionell partner som kan dessa system och som tar integrationsfrågor på allvar. Tillsammans kan vi ge kunderna ett mycket starkt erbjudande”, säger Thomas Madsen, Marknadschef på iCore Solutions.

Tectura (Sweden) vill erbjuda sina kunder fullt integrerade affärslösningar. Vid valet av integrationspartner var det inte bara kvaliteten på integrationsplattformen som avgjorde. Det var minst lika viktigt att hitta en partner som tänker strategiskt, då detta påverkar både framtida produktutveckling och kundlösningar. Hos iCore hittade Tectura både ett gemensamt strategiskt tänkande och en högklassig, lättarbetad integrationsplattform.

”Integration är en mycket viktig komponent för den som vill få ut maximalt av sin affärslösning. Därför har vi skapat ett team som kommer att arbeta med integrationsfrågor i kundprojekt. iCore Solutions har erfarenhet och kunskap inom integration och med deras egenutvecklade integrationsplattform kommer vi att kunna erbjuda våra kunder intelligent, skalbar och användarvänlig integration”, säger Tim Sannes, IT-arkitekt och ansvarig för det nya integrationsteamet på Tectura (Sweden).

Göteborg 2010-12-08
För mer information kontakta:
Thomas Madsen, Marknadschef, iCore Solutions AB,
Tel: +46 (0)8 41053104, +46 (0)709 179804, thomas.madsen@icore.se

Tim Sannes, IT-arkitekt, Tectura (Sweden) AB
Tel: +46 706 54 52 74, tim.sannes@tectura.com

Besök gärna våra webbplatser för ytterligare information: www.icoresolutions.com     www.tectura.se

Om Tectura Corporation:
Tectura är världens ledande leverantör av Microsoft-baserade affärslösningar för medelstora och stora företag, samt bolag i koncerner. Vi levererar ERP-lösningar som kan integreras med t.ex. Supply Chain Management, Business Intelligence och CRM. Vi maximerar också dina investeringar genom att skapa sammanhängande och flexibla lösningar som ger resultat. Vi erbjuder dessutom flera olika beprövade branschlösningar.

Tectura har 1 750 medarbetare i 21 länder i Europa, USA, Mellanöstern och Asien, och har levererat lösningar till kunder i över 60 länder.

• Datorer, datateknik, programvaror

• b2b
  • integration
  • affärslösning

Om iCore Solutions
iCore Solutions erbjuder högkvalitativa produkter och ett brett kunnande inom området affärsintegration och SOA. Vi levererar ekonomiskt attraktiva, skalbara lösningar baserade på vår egen mjukvara för affärsintegration – iCore Integration Suite.

iCore Integration Suite är skapad för den krävande och erfarna integrationsanvändaren, som värderar flexibiliteten i produkterna. Utmärkt spårbarhet och alarmfunktionalitet är också mycket uppskattade egenskaper. Vi distribuerar våra produkter genom ett nätverk av välkända, professionella partners med brett kunnande inom integration.

iCore Integration Suite effektiviserar affärsinformationsflöden och ger bättre övergripande kontroll. Atea, Assa Abloy, Bonnier, Cardo, Esab, Dustin, Hoya, Hultafors, Nintendo, Santa Maria och Västra Götalandsregionen är exempel på företag som dagligen sparar tid och pengar med hjälp av iCore Integration Suite.

Thomas Madsen

Presskontakt Chief Marketing Officer & Co-Founder +46 8 410 531 04