The Creative Plot @ Ideon Innovation + Media Evolution = Fast Forward i Berlin!

På fredag åker 10 st företag från den kreativa och kulturella sektorn i Lund och Malmö till Berlin tillsammans. De kallar sig för FFWD och är en samling designers, musiker, kommunikatörer, konstnärer och projektsamordnare från mediaklustret Media Evolution och inkubatorn The Creative Plot at Ideon Innovation

Entreprenörerna och företagen som ingår i FFWD community arbetar med allt ifrån handgjorda textilier och möbler till några av de mest avancerade och nya begreppen inom ljudteknik. De använder sig av nya och gamla metoder i harmoni för att utveckla tankeväckande produkter och tjänster.

FFWD skapar ur passion och kärlek och som en enhetlig grupp, syftar FFWD till att samarbeta och skapa internationalisering, en stad i taget.

Den 18 januari kommer FFWD anordna ett storslaget event i Berlin! Eventet kommer att bli det första i steget att locka äkta berlinare till Skåne marknaden för samarbete och investeringar. Platsen är Spreegalerie Alexanderplatz och temat är enkelt och ärligt: "Skåne älskar Berlin". Det handlar om person-till-person, snarare än klyschan business-to-business.

" Syftet med evenemanget är att visa upp, på ett ärligt och innovativt sätt, hur Skåne och Berlin kan arbeta tillsammans för att skapa awesomeness. Själva evenemanget kommer att fokusera mindre på fysiska produkter och mer på att skapa en bra upplevelse för våra vänner och gäster."

De vill ge något till Berlin, i stället för att bara ta upp plats. Är du i Berlin under den 18 januari?

Anmäl dig på www.ffwdgroup.se och berätta för dina vänner!

#ffwdgroup #ffwdberlin