Pressmeddelande -

Lugnet i Falun väljer Idfyed som identitetstjänst för att göra det enkelt att köpa och använda digitala spårkort

Skidspåren på Lugnet i Falun har öppnat för säsongen. Tack vare sparad snö från tidigare säsong finns redan en dryg kilometerlång slinga för längdskidåkning och en backe för backhoppning tillgänglig för besökarna. Nytt för i år är digitala spårkort som ska göra det enklare och roligare att besöka arenan. För att enkelt kunna identifiera vilka besökare som har digitala spårkort och inte, så har Lugnet anslutit sig till Idfyeds identitetstjänst.

Lugnets digitala spårkort går att köpa både via webbshop och på arenan. När besökarna kommer till arenan, identifierar de sig enkelt och säkert med Idfyed-appen och kan därefter ge sig ut i spåren.

– Inför säsongen introducerar vi digitala spårkort för att göra det ännu enklare och roligare att använda skidspåren på vår arena, berättar Kristin Forsberg, kommunikatör vid Lugnet i Falun. Tack vare spåravgiften kan vi erbjuda längdspår i världsklass redan i oktober. Vi har valt Idfyed för att göra det enkelt och säkert för våra besökare att identifiera sig när de köper och använder sina spårkort på arenan.

På plats på Lugnet finns det skyltar med en QR-kod som uppmanar till köp av digitala spårkort. För att identifiera sig på arenan scannar besökaren QR-koden med Idfyed-appen och delar med sig av relevanta uppgifter från sitt digitala id. Om besökaren redan har ett spårkort så registreras besöket, annars fortsätter besökaren köpet direkt i appen. Sedan är det bara att ge sig ut i spåren.

– Vi är otroligt glada och stolta över att Lugnet har valt Idfyed och vår identitetstjänst för sina digitala spårkort på Lugnets arena, säger Dennis Sjöblom, CEO på Idfyed. Jag ser mycket fram emot att fortsätta jobba tillsammans för att göra det ännu enklare att ta del av Lugnets anläggningar och aktiviteter och samtidigt skydda besökarnas integritet.

Kontaktperson Lugnet i Falun
Kristin Forsberg, kommunikatör
kristin.forsberg@lugnet.se

Kontaktperson Idfyed
Dennis Sjöblom, CEO
dennis@idfyed.com

Om Lugnet i Falun
Lugnet är en av Europas större evenemangs- och idrottsanläggningar. Kring en imponerande kärna av sport-, motions- och rekreationsanläggningar finns idag också gymnasie- och högskoleutbildningar med idrottsinriktning, forsknings- och testcenter, evenemangs- och eventarrangörer, hotell och camping. Allt inom 500 meter.