Modern kortvågsradio för moderna användare

Codan Limited är bland de främsta i världen vad gäller utveckling och design av kortvågsradio (HF) för både civila och militära kunder.

Codan är ett australiskt företag som i nästan 50 år utvecklat HF-produkter, som karaktäriseras av att vara pålitliga, robusta, kostnadseffektiva, samt enkla att använda.

NYHET - Codan RM50E ISB datamodem för kortvåg

Codan har lanserat ett nytt datamodem för NGT serien kortvågsutrustning, som med ISB teknik dubblerar datahastigheten från 9,600 bps till 19,200 bps, vilket avsevärt höjer hastigheten på e-mejl trafiken.

• Kompatibel med RM50 (2110M Manpack Internal Modem)
  • ƒAutobauding
  • ƒMIL-STD WAVEFORMS
    MIL-STD-188-110A
    MIL-STD-188-110B
    STANAG 4539
  • ƒ MIL-STD-810F
    Immersion
    Dust
    Vibration

De två andra hörnstenarna i Codans produktlinje är 2110 Manpack och NGT serie HF Transceiver.

Codan NGT serie HF Transceiver

Codan NGT är konstruerad för att vara robust och lättanvänd. Den är liten och har ett användarvänligt gränssnitt med adressbok och programmerbara ”Hot Keys”. Den har ett smart DSP System med Easitalk, och är enkel att använda med Codan Automatic Link Management – CALM. Desk konsolen, eller i vissa fall bara handmiken  kan fjärranslutas till radion över Internet. NGT serien innehåller många varianter, både civila och militära, för bas, och mobilt bruk för upp till 1000W sändareffekt.

Codan 2110 Manpack HF Transceiver

HF utrustningen  är utformad för att möta hårda krav och krävande situationerna. 2110 är en civil variant och används av internationella organisationer och företag. 2110M är optimerad för militärt bruk och är kompatibel med andra militära HF transceivrar på marknaden. Radion har GPS, frekvenshopp, röstkryptering och avancerat ALE. Alla 2110 Manpack varianter har en mycket låg strömförbrukningen. På en laddning beräknas batteriet hålla  65 timmar.

Hela Codans produktlinje säljs och marknadsförs av IDG Europe AB.

För mer information gå in på www.idgeurope.com eller mejla support@idgeurope.com

• Kriser, tillbud

• radio
  • kortvågsradio