De gör upp om Womentorpriset 2015

På onsdag är det dags att dela ut årets Womentorpris. Utdelningen sker i samband med Womentordagen på Finlandshuset i Stockholm.

Det individuella priset står mellan CGI:s vd Per Fors, Empowers vd Camilla Sundström och Johanna Berlinde, Teliasoneras chef för media och entertainment. Tre personer som verkligen lever upp till Womentorprisets krav på att ha bidragit till att fler kvinnor fått ledande positioner och bidragit till att öka uppmärksamheten kring faktumet att fler kvinnor på chefsnivå leder till ökad lönsamhet i branschen.

I kategorin företag och organisation står kampen mellan veteranen Hogia, it-tjänsteföretaget Agero och organisationen Datatjej. Tre finalister som verkligen jobbat medvetet med att öka antalet kvinnliga ledare i it-branschen.

Womentorpriset delas sedan 2012 ut årligen, av IT & Telekomföretagen i samarbete med Computer Sweden.

FAKTA/2015 års finalister till Womentorpriset

FÖRETAG/ORGANISATION:

• Agero
  • DataTjej
  • Hogia
  • INDIVID:
  • Pär Fors, vd CGI Sverige
  • Camilla Sundström, vd Empower
  • Johanna Berlinde, VP & Head of Media and Entertainment Telia Sonera
  • FAKTA/Vinnare av Womentorpriset

2012: Tele2

2013: Therese Sinter, informations- och marknadschef Sogeti Norden och Group Communication Director Sogeti.

2014: individ: Ulrika Holmbring, Product Director R&D, HR & Financials, IFS. Företag/organisation: Microsoft

• computer sweden
    • womentorpriset