IDG exklusiv partner till LinkedIn i Sverige

IDG och LinkedIn har ingått ett avtal som innebär att IDG blir LinkedIns exklusiva försäljningspartner i Sverige. Det betyder att IDG representerar och säljer all bannerannonsering på LinkedIn. Från och med idag vänder sig företag och mediebyråer som är intresserade av att annonsera på LinkedIn till IDG för att få lokal hjälp med annonseringsmöjligheter, kampanjer och uppföljning.

- Vi är mycket stolta över att ha fått LinkedIns förtroende att vara deras exklusiva partner i Sverige.  Den nära kopplingen mellan LinkedIns tydliga B2B-målgrupp och vår egen B2B-affärsverksamhet gör att vi tar oss an uppdraget med stor entusiasm och tillförsikt, säger Fredrik Bernsel, försäljningschef på IDG.

LinkedIn, som är ett yrkesinriktat socialt nätverk, erbjuder avancerade möjligheter till targeting inom B2B då målgruppen och besökarna är kända i detalj på sajten. Det finns många olika vägar att nå besökarna, från annonsering med banners och textlänkar, till frågepolls, mailutskick och innehållsbärande annonser. Genom att annonsera på LinkedIn kan marknadsförare hitta en mycket exklusiv målgrupp med tydlig inriktning mot beslutsfattare inom näringslivet.

Som en direkt effekt av avtalet tittar nu IDG på att stärka säljorganisationen med ytterligare resurser. Samtidigt växer IDGs egen B2B-marknad, och det finns synergieffekter mellan IDG och LinkedIn i form av till exempel sampaketeringar.

För kommentarer och ytterligare information kontaktar du: Fredrik Bernsel, försäljningschef IDG,  070-797 55 37, fredrik.bernsel@idg.se

Här laddar du ner en bild på Fredrik Bernsel. http://tinyurl.com/Fredrik-Bernsel

• Media, kommunikation

Kort om IDG: IDG är Sveriges och världens största mediehus inom it/teknik, miljö och affärer. IDG i Sverige driver ett 30-tal varumärken, bland annat den ledande it-portalen IDG.se, Computer Sweden, TechWorld, PC för Alla, M3, Biotech Sweden, Miljöaktuellt och it-industrins branschsajt it.24. Vi är också dominerande när det gäller rekrytering inom it.

Om LinkedIn: LinkedIns mission: To connect the world’s professionals to make them more productive and successful.LinkeIn är ett affärsnätverk för beslutsfattare inom näringslivet. Här kan medlemmarna hålla sin yrkesidentitet uppdaterad i karriärssyfte, bygga affärsrelationer samt inhämta information och kunskap. LinkedIn finns i över 200 länder och har 70 miljoner medlemmar världen över.