Sociala medier och entreprenörskap i fokus när Webbdagarna kommer till Göteborg

När Webbdagarna kommer till Göteborg den 11-12 september blir det fokus på sociala medier, e-handel och internets alla möjligheter. Talare från hela Norden kommer att stå på scenen på nya Clarion Post i Göteborg.

- Idag är behovet av både kunskap och inspiration kring alla nya kanaler, såsom Twitter och Facebook, väldigt stort och därför är det roligt att vi kunnat samla några av de allra bästa på området under två dagar i Göteborg, säger Magnus Höij, chefredaktör på Internetworld, tidningen som arrangerar Webbdagarna.

Bland talarna märks Isabella Löwengrip, mer känd som Blondinbella, som kommer att prata om hennes erfarenhet av att bygga sitt varumärke och sin verksamhet online.
Experter som Stefan Hyttfors och Andreas Sjöström kommer att belysa möjligheterna med vår nya transparens och mobilens många möjligheter.

- Även om många idag känner och har prövat de nya kanalerna finns det fortfarande väldigt mycket att lära. Dessutom utvecklas både tjänsterna och vårt sätt att använda dem, så behovet av mer kunskap är kanske större än någonsin, säger Magnus Höij.

Andra ämnen som också kommer att belysas under konferensen är design och mobilt.
- Dessutom erbjuder vi vem som helst att komma med egna förslag. Under ett av våra spår på konferensen kommer vi att ha talare som nominerat sig själva och som röstats fram av våra läsare på nätet. Det gör programmet ännu mer varierat och även lite oväntat för oss som arrangörer, säger Yasmin Tilles, projektledare för Webbdagarna.

Mer information om Webbdagarna i Göteborg finns här
Kontakta gärna Internetworlds chefredaktör Magnus Höij för mer information på 0703-103500.