Upphandling24 får ny chefredaktör

Upphandling24 är med sin tidning, sin sajt, sina nyhetsbrev och event Sveriges ledande mötesplats för upphandlare och inköpare inom offentlig sektor. Målgruppen köper årligen varor och tjänster för drygt 600 miljarder kronor.

-Det finns fantastiska möjligheter att bygga vidare på det som redan skapats med Upphandling24. Ju mer jag sätter mig in i allt som rör offentlig upphandling desto mer inspirerad blir jag att ta våra produkter till nästa nivå för att ge alla upphandlare och inköpare ännu bättre service och stöd i sin yrkesroll, säger Niclas Söderlund.

Niclas Söderlund har en gedigen bakgrund inom it, teknik och redaktionell utveckling. Han kommer närmast från rollen som CIO på IDG. Dessförinnan har han hunnit med att arbeta som chefredaktör och affärsutvecklare på flera av IDGs produkter.

-Vi är övertygade om att Niclas är rätt person att utveckla och stärka alla delar som ingår i Public Media Partner där Upphandling24 är en viktig del, säger Joacim Carlsson, vd på Public Media Partner AB.

Upphandling24 ges ut av PMP Public Media Partner AB. Företaget ägs gemensamt av IDG International Data Group AB och Visma Commerce AB som arbetar med upphandling och inköp.

Per Danielson, kommunikationschef IDG Sverige, 08-4536000, per.danielson@idg.se

• niclas söderlund
  • offentlig upphandling
  • uh24
  • upphandling24
  • avtal24
  • anbud24
  • pmp
  • public media partner
  • chefredaktör upphandling24

IDG är världens och Sveriges största databas- och eventdrivna mediehus inom IT, teknik och affärer. Över en miljon svenska it-beslutsfattare, techentusiaster och it-proffs besöker varje månad våra välkända sajter och event. Bland våra varumärken märks Sveriges största it-portal IDG.se, Computer Sweden, CIO, Internetworld, TechWorld, Executive Report och Upphandling24. På konsumentsidan driver vi de populära produkterna M3, MacWorld och PC för Alla.  IDG finns i 97 länder. Vi når fler IT-beslutsfattare än någon annan, totalt cirka 280 miljoner varje månad. Vår mission är att vara läsarnas bästa källa för information om IT, teknik och affärer, samtidigt ska vi vara marknadsförarnas bästa partner och erbjuder en flora av moderna marknadsföringstjänster.