Upphandling24 tar över Anbudsjournalen

Anbudsjournalen, tidningen som har bevakat offentlig upphandlig sedan 1994, går från och med torsdag in och blir en del av tidningen Upphandling24.

– Resultatet blir att det bara finns en tidning som fokuserar helt på offentlig upphandling. Det är en marknad som omsätter 600 miljarder kronor per år, säger Bo Nordlin, chefredaktör för Upphandling24.

Prenumeranter på papperstidningen Anbudsjournalen får från och med nu Upphandling24 i stället. Upphandling24 anpassas och får ett specifikt block för upphandlingsjuridik, som har varit kännetecknande för Anbudsjournalen.

Förutom tidning och webb (http://upphandling24.idg.se) arrangerar Upphandling24 tio konferenser per år om offentlig upphandling.

Upphandling24 har en TS-upplaga på 13 300 exemplar (helår 2010). En helårsprenumeration kostar 1 795 kronor plus moms.

Upphandling24 ges ut av PMP Public Media Partner AB som ägs gemensamt av IDG och Visma Opic.

Bo Nordlin, 0736-589 489, bo.nordlin@idg.se