Idogen deltar på Aktiedagen i Göteborg 18 maj

Nyhet   •   Maj 04, 2016 08:23 CEST

Idogens VD Lars Hedbys presenterar bolaget på Aktiedagen i Göteborg den 18 maj. Evenemanget, som även websänds, arrangeras av Aktiespararna för att skapa en mötesplats mellan börsbolag och investerare.

Bolagspresentation av Idogen

Talare: Lars Hedbys, VD

Tid: Onsdagen den 18 maj 2016 kl. 17:15-17:45

Plats: Svenska Mässan, Mässans Gata 24, Göteborg

Eventet är kostnadsfritt för besökare, dock krävs anmälan.

Idogen utvecklar tolerogena vacciner som programmerar om immunförsvaret. Benämningen "tolerogen" kommer av att immunförsvaret efter behandling tolererar den valda molekylen. Det innebär en ny behandlingsmetod för autoimmuna sjukdomar, organavstötning efter transplantation och patienter som har utvecklat antikroppar mot behandling med biologiska läkemedel. Behandlingen bygger på att celler från patientens blod programmeras om till dendritiska celler med kapacitet att specifikt motverka en skadlig immunreaktion. Bolagets plattformsteknologi har potential att kunna utveckla långtidsverkande behandling av patienter som bildat antikroppar mot sitt ordinarie läkemedel och även för att behandla autoimmuna sjukdomar som idag inte går att bota. Härutöver har bolaget potential att förändra transplantationsmarknaden genom att minska behovet av immundämpande behandling efter transplantation. Idogen grundades år 2008 kring en immunologisk upptäckt vid Lunds Universitet. För mer information, besök www.idogen.com

Kommentarer (0)