Fortsatt ökning på onlineförsäljning av boende och aktiviteter

Försäljning av boende och aktiviteter på Idre Fjälls onlinebutik fortsätter att öka. Under perioden maj till juli ökade försäljning på nätet med 17 procent. Ännu är inte augusti summerad då det fortfarande är några dagar kvar. Prognosen visar att utveckling fortsätter även under augusti, vilket inte alls är konstigt då vinterbokningarna har tagit fart och totalt sett ökat mot fjolåret.

Idre Fjälls målsättning är att 60 procent av all boende och aktivitetsförsäljning skall ske via nätet. Ett mål som under vissa vintermånader har uppfyllts, men på årsbasis är det en bit kvar.

- Detta är ett långsiktigt mål som vi hoppas kunna nå inom något år, säger Joacim Johanson vd Idre Fjäll

- Planerat är att vi inom kommande tre års period skall fortsätta investera i utvecklingen av onlinebokningen allt från flöde och användarvänlighet till design. Det är sedan ett antal år tillbaka den viktigaste säljkanalen, inte minst för att den alltid är öppen oavsett tid på dygnet, fortsätter Joacim.