Idre Fjäll- först på snö

Imorgon den 17 oktober öppnar Idre Fjäll på längd som första anläggning i Sverige. Det blir 2,7 km längdspår som är runt 3 m breda och junior- och utvecklingslandslaget i längd finns på plats från och med denna helg och framåt. Idag testade landslagsåkaren i skidorientering, Tove Alexandersson , spåren och hon var lyrisk.

• Det är fantastiska förhållanden på Idre Fjäll just nu och det känns underbart att få stå på skidor redan nu, säger Tove entusiastiskt.

Idre Fjäll har spara runt 50.000 kubikmeter naturlig och producerad snö sedan i vintras och det är nu den snön som lagts ut i spåren runt skidstadion. Dessutom har Idre Fjäll investerat i en ”Snow factory” som kan producera snö i plusgrader.

• Det är helt grymma förhållanden vi har just nu och vädret har varit med oss med kalla nätter och klara dagar, säger Kjell Skoglund, Driftchef på Idre Fjäll.

Den 23 oktober planerar Idre Fjäll att öppna för alpina klubbar.

För mer information kontakta:

John Lundmark, Vd, john.lundmark@idrefjall.se, Mobil. 070-211 02 02
Sofie Andersson, PR- ansvarig, sofie.andersson@idrefjall.se Mobil.070-534 1393

Idre Fjäll startade sin verksamhet 1968 och är en stiftelse bildad av Älvdalens kommun och Friluftsfrämjandet..

Idre Fjäll är en av Nordens största enskilda fjällanläggningar med 7 800 bäddar, 40 nedfarter och 27 liftar. Affärsidén bygger på att erbjuda genuina och prisvärda upplevelser året runt i äkta fjällmiljö. Den största målgruppen är familjer, följt av träningsgrupper inom idrott och företag.