Idre Fjäll gör ett starkt decemberresultat

Under december 2009 ökade Idre Fjäll omsättningen med 17 procent jämfört med samma månad året innan.

Det är inte bara omsättningen som ökat utan även antalet skidåkare under december på Idre Fjäll var hela 16 procent fler än året innan. Det här innebär att december 2009 är den bästa december omsättningsmässigt sedan starten 1968.

- Det känns jättekul att fler vill fira både jul och nyår i fjällen och att vi har haft öppet så många skidbackar tidigt på säsongen, säger Joacim Johansson, vd.

Idre Fjäll har ett fortsatt starkt bokningsläge för nuvarande vintersäsong med en ökning på 11 procent jämfört med vintern 2008/2009. Ökningen tros bland annat bero på de offensiva investeringar på skidåkningen där den senaste i raden är ett förbättrat snösystem som möjliggjort fler öppna backar tidigt på säsongen.

- Inom kort kommer vi även ha klart bokslutet för 2009 och allt pekar på att det blir det bästa resultatet någonsin, avslutar Joacim.

• snö

Idre Fjäll gillar familjer och familjer gillar Idre Fjäll. Både sommar och vinter är Idre Fjäll en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll cirka 600 000 gästnätter, varav cirka 150 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer är företag/konferens och idrott.