Idre Fjäll vill lyfta måltidsupplevelsen till nya höjder

Stiftelsen Idre Fjäll är idag en av Norra Europas största enskilda ”året runt resorter”. Anläggningen har idag 8000 bäddar fördelat på stugor, lägenheter, camping och Pernilla Wiberg Hotel och fler bäddar planeras inom de närmaste åren. Här finns även ICA, Intersport, skid- och cykeluthyrning samt ett Aktivitetscenter med inomhuspooler, bowling, sporthall, gym och café. Idre Fjäll söker nu en eller flera restauratörer som vill anta utmaningen att driva en eller flera restauranger med olika måltidskoncept.

Under våren anställdes Lars Wilhelmsson som Service och Facility Manager. Hans uppgift är att driva denna utveckling och kvalitetssäkra verksamheten. Lars har lång erfarenhet av service och att driva och utveckla såväl storkök som exklusiva måltidskoncept, både som anställd och egen företagare. Han har även arbetat med restaurangutbildning samt inom hotell, konferens och eventverksamhet.

- Vi har många bra restauranger redan idag som erbjuder olika måltidskoncept men vi önskar bredda och utveckla matupplevelsen ytterligare, säger Lars Wilhelmsson.
- Maten är så central för den totala upplevelsen av Idre Fjäll och vi vill vara bäst i branschen, fortsätter han.

Den största målgruppen för Idre Fjäll idag är aktiva barnfamiljer samt träningsintresserade och tävlande inom utvalda idrottsgrenar på alla nivåer från amatör till yppersta världselit. Vintern 2015/2016 arrangerades här bland annat Världscup i Skicross, Världscupfinal i Speedski, Ungdoms SM, IBU cup och Europa cup i Skicross vilka alla bidragit till att stärka Idre Fjälls varumärke ytterligare.

- Våra gäster är väldigt hälsomedvetna och trendkänsliga. Vi önskar därför stärka hälsoprofilen, ha mer inslag av ekologiskt odlat samt ett ännu större fokus på lokala råvaror, avslutar Lars Wilhelmsson.

Idre Fjäll är en av Nordens mest snösäkra destinationer, med en vintersäsong som sträcker sig från mitten av oktober till början av maj. Även sommaren har vuxit sig stark där svenskar och Holländare står för majoriteten av gästnätterna.

De restauratörer som är intresserade behöver kontakta Idre Fjäll senast den 15 juni.

Läs mer på på idrefjall.se

För mer information kontakta:

Lars Wilhelmsson, Service and Facility Manager, lars.wilhelmsson@idrefjall.se, mobil. 076 -275 87 51. Lars finns på plats från och med den 1 juni.

Fram till den 30 maj Esko Turpeinen, Ekonomichef, esko.turpeinen@idrefjall.se
mobil: 070 – 288 12 72

• restauratörer

Idre Fjäll är en stiftelse som bildades 1965 av Älvdalens kommun och Friluftsfrämjandet..

Idre Fjäll är en av Nordens största enskilda fjällanläggningar. Affärsidén bygger på att erbjuda genuina och prisvärda upplevelser året runt i äkta fjällmiljö. Den största målgruppen är familjer, följt av träningsgrupper inom idrott och företag.