Idre-Särnaloppet för 13:e gången

Söndagen den 30 januari startar det 42 km långa Idre-Särnaloppet för 13:e gången. Loppet är populärt på grund av den fina bansträckningen och att det är seedningsgrundande inför Vasaloppet och Tjejvasan.

Sedan 2006 har Idre-Särnaloppet gått mellan Stadion på Idre Fjäll och målgången i Särna. Loppet är seedningsgrundande och därför populärt bland Vasaloppsåkare.

-       Vi hoppas på många deltagare även i år och vi har en bra organisation med mat- och vätskestationer längs med sträckan, säger Sven Larsson, tävlingsledare.

Idre-Särnaloppet går längs med en fin bansträckning av Vasaloppskaraktär mellan Idre och Särna. Loppet är indelat i tävlingsklasser och motionsklasser med bergspris för första dam och första herr till Särnaheden. Längs med sträckan finns det fem kontroller med dryck och mat.

Sven Larsson, tävlingsledare 0731-804751

Bilder/pressreleaser för fri publicering: Sven Larsson, tävlingsledare Idre-Särnaloppet. Foto: Nisse Schmidt.

• längdtävling
  • längdåkning
  • längdskidåkning

Idre Fjäll gillar familjer och familjer gillar Idre Fjäll. Både sommar och vinter är Idre Fjäll en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll cirka 600 000 gästnätter, varav cirka 150 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer är företag/konferens och idrott.