Jocke Johansson slutar som vd på Idre Fjäll

Foto: Jocke Johansson på skidor i västbacken Idre Fjäll

Efter åtta år som vd avslutar Jocke Johansson sin tjänst hos Idre Fjäll.

- Det har varit en fantastisk tid som vd på Idre Fjäll och det är med blandade känslor jag har bestämt mig för att acceptera ett nytt erbjudande och ännu en spännande utmaning, säger Jocke Johansson

-  Det har varit en ära och mycket utvecklande att arbeta tillsammans med duktiga och gästorienterade medarbetare. Satsningen på ostbackarna och den nya topprestaurangen är exempel på viktiga investeringar för Idre Fjälls fortsatta framgång, som jag är stolt över att varit delaktig i, fortsätter Jocke.

Vad Jocke ska göra härnäst är fortfarande inte officiellt och vem som ska ersätta honom som vd är i dagsläget inte klart, rekryteringen kommer att påbörjas snarast. Jocke kommer att stanna kvar under uppsägningstiden och vara vd under hela den kommande vintersäsongen

- Vi beklagar att Jocke slutar på Idre Fjäll samtidigt som vi vill tacka för allt värdefullt arbete han genomfört. Vi önskar honom stort lycka till i hans framtida utmaningar. Jocke har med sin erfarenhet tillfört företaget mycket som vi kommer att ha stor nytta av en lång tid framöver, säger Jonas Bergqvist styrelseordförande på Idre Fjäll

För eventuella frågor kontakta gärna

Jonas Bergqvist 070/426 26 18

Idre Fjäll startade sin verksamhet
1968 och är en stiftelse bildad av Älvdalens kommun och Friluftsfrämjandet.

Både sommar och vinter är Idre Fjäll
en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns 7 800
bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll över 500 000 gästnätter,
varav 20 procent är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer
är företag/konferens och idrott.

• snö
  • längdåkning